21 Ekim 2013 Pazartesi

Erik Reçeli

Kızılcık reçelim umduğumdan çabuk bitince ve kızılcığın mevsimi de geçmiş olunca erik reçeli yaptım. 

Malzemeler:

-2 kilo aşağıdaki eriklerden
-4 su bardağı şeker (ben biraz ekşi seviyorum, daha market reçeli gibi seviyorsanız 5 bardak daha iyi olur)
-1 çay kaşığı limon tuzu

hepsi bu kadar




önce erikleri aşağıdaki gibi 8 parçaya böldüm, çekirdeklerini çıkardım.



bir sıra erik bir sıra şeker olacak şekilde dizdim.



2 kilo erik ve 4 bardak şekerin hepsi bitince böyle gözüktü:



bu şekilde 2 sat bekledim. şekerin etkisiyle erik suyunu bıraktı. böylelikle bu suda pişiyor reçel ve su ilave etmek gerekmiyor, özlü oluyor.

2 saatin sonunda böyle oldu:


sonra olduğu gibi kısık ateşe koydum. kendi kendine yavaş yavaş pişti. karıştırmamak lazım çünkü karıştırınca erikler ezilip marmelat gibi olabilir. bir de üzerinde biriken köpükleri aşağıdaki gibi almak lazım. köpükler alınmazsa reçel piştiğinde sulu kısmında beyaz beyaz köpükler olur ki hoş değil. bir de küflenebilir köpükler alınmazsa.



işte bu köpükleri tümden temizlemek lazım.

yaklaşık 2 saat ocağın üstünde kaldı. olup olmadığını anlamak için kaynamaya başladıktan sonra 15 dakika daha pişirip suyundan iki çorba kaşığı bir tabağa aldım. bu tabağı buzdolabına koyup 3 dakika bekletip çıkarınca suyu normal reçel kıvamında ise reçel pişmiş demektir.

reçeli ocaktan almadan limon tuzlarını ilace edip az karıştırıp 5 dakika daha kaynattım. limon tuzu koymak gerekiyor yoksa reçel şekerlenebilir ve yine küflenebilir.

reçel piştikten sonra altını kapattım buharının az gitmesini bekledim.

sonra aşağıdaki gibi kavanoza koyup kapağını sabaha kadar açık bıraktım.

sabah tam soğumuştu.



ve sonra böyle oldu, afiyetle yedik.


Herkese sevgiler.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Efsane gorunuyor. Detayli anlatim icin tesekkurler ,)