20 Ekim 2013 Pazar

İrmik Helvası

9 günlük kurban bayramı tatilinde kaldığımız otelde nedense canım çok irmik helvası istedi ama otelde bir gün bile çıkmadı. ben de döner dönmez pazar günü derhal faaliyetlere giriştim. buyrun resimli tarife: 


malzemeler:

-1,5 su bardağı irmik
-2 çorba kaşığı tereyağı (100 gram kadar oluyor)
-1 su bardağı toz şeker
-2,5 su bardağı süt
-yarım paket (bi çay kaşığı kadar) vanilya
- yarım su bardağı ceviz içi




önce irmikle tereyağını tencereye koyup kısık ateşte karıştıra karıştıra kavurdum. irmik helvası kolay sayılabilecek bir tatlı aslında. en zor tarafı bu kavurma kısmı. zira 45-50 dakika boyunca aralıksız karıştırmak gerekiyor. bu süreyi kısa tutarsanız irmikleriniz çıtır çıtır ağzınıza gelebilir veya daha kötüsü ileride koyacağınız sütü çekmeyip çorba gibi olabilir.




45-50 dakika karıştırarak pişirme sonucunda rengi kahverengileşti. fotoğrafa pek yansımadı renk değişimi ama aşağıdaki gibi oldu. bu sırada cevizleri de ilave ettim üstüne ve 2 dakika daha kavurdum.



başka bir kapta sütü, şekeri ve vanilyayı karıştırdım şeker eriyene kadar. süt yerine su da konulabilir. ya da 1 bardak süt 1 bardak su da olabilir ama bence süt daha güzel hem de daha besleyici.



bu karışımı yukarıdaki hali alan ve ceviz ilave ettiğim irmiğin üstüne döktüm. dökerken irmik kızgın süt ise soğuk olduğundan sırçayabiliyor, dikkat ettim :)




sütü koyduktan sonra çorba halinden aşağıdaki gibi kaşığın izi kalır hale gelene kadar karıştırarak pişirmeye devam ettim. bu hali alınca altını kapattım ve derhal kapağını da kapattım. 10 dakika dinlendi, kendi kendine biraz daha suyunu çekti.


bir kase ile şekil verdim ve afiyetle yedik. .



sevgiler.

Hiç yorum yok: