21 Şubat 2014 Cuma

Okuduklarım - 3



Son 2 ayda ancak şu iki kitabı okuyabildim. 2 ay önce canım şöyle güzel bi biyografi okumak istedi, başarılı birinin hayatını anlatacak, beni gaza getirecek, tercihen mizahi yönü yüksek ve karizmatik birinin biyografisi olsun istedim. (Size göre) soldaki kitabı bu arayışla aldım. Diğerini ise çözümleme yapmayan sürükleyici şekilde olay anlatan bi kitap olduğunu düşündüğümden tamamen tesadüfen aldım.



Nasıl Yaşanır-Bir Soruda Montaigne'nin Hayatı: 



Başlarda biraz daha kişisel gelişimsel bir yaklaşımdaydı yazar. ama ikinci yarıda montaigne'nin hayatını anlatmaya sardırdı. Dolayısıyla yukarıda anlattığım beklentimi karşılamadı ama yarım bırakacağım kadar da baymadı.


 Bay Daldry'nin Tuhaf İstanbul Yolculuğu:


Kapağı çok güzel değil mi?

Bu da olay anlatan, çözümleme yapmayan bir kitaptı. Hızlıca okudum. Okurken çokça yazarın "şimdi bir kitap yazıyoruz, biraz dram kattık, biraz komedi, şimdi bir ölçü de almanların londrayı bombalamasından bahsedip az da ermeni soykırımı kattık mı tamamdır" tarzında yazdığını düşündüm. Yani beni çok içine almayan, kurgusallığı okurken çok hissedilen bir kitaptı.

Şimdilerde Murathan Mungan'ın 60 Draje Meskalin ve yazarının adını unuttuğum Fransız Teğmenin Kadını adlı kitabı aldım. İkisini de okumaya çok hevesliyim.

Ne hoş bugün cuma. Herkese mutlu haftasonları.

Hiç yorum yok: