5 Mart 2014 Çarşamba

Son dönem kullandıklarım- the Balm ve Mac


Merhaba sevgili okuyanım,



Değil mi ki bir blog yazarıyım, o halde neden bir makyaj yazısı yazmayayım dedim ve son 3 haftadır pek çok yapar olduğum göz makyajımda kullandığım malzemelerle ilgili fikirlerimi paylaşıyorum:



1. Yves Saint Laurent Touche Eclat 01: Bu canımın hiç makyaj yapmak istemediği günlerde bile kullandığım, günlük sürünmelerimin göz bebeği bir aydınlatıcı. Concealer değil, bu nedenle kapatıcılık beklememek gerekiyor. Göz altlarınız çok hafif koyu renkse ve göz pınarlarınızı ayınlık seviyorsanız çok tavsiye ederim.

Yapısı çok sıvıya yakın, oldukça hafif ve ince. Fiyatı biraz yüksek ancak şöyle serçe parmak tırnağınızın yarısı kadar iki göze de yeterli geliyor. Çok ince olduğundan kesinlikle çizgilerde birikme falan yapmıyor.  Ben daha pembemsi olan 01 no'sunu aldım, 1,5 ve 2si de var. 1,5 daha açık, 2 biraz daha koyu. Cilt renginiz ne olursa olsun bu 3 renkten biri mutlaka uyacaktır.



2. Mac Far Bazı: Bunu 3 sene önce aldım :) Çok makyaj yapmadığım için çok kullanmadım buna rağmen dibini göreyazmışım fotoğrafta görüldğü gibi. Kullandığım fırçayı 4-5 kullanımda bir yıkadığım ve kapağını uzun süre hiç açık tutmadığım için hala sapasağlam.

Gelelim kerametine, malum far bazı. Ben artık ne kalitede olursa olsun hiç bir farın öyle göz kapağına doğrudan uygulandığında gün boyu kalacağını düşünmüyorum. Ben diyeyim 1 siz diyin 3 saat sonunda  silinir ve yok olur (tabi bolca boca etmedikçe, ki kopkoyu yoğun makyajlı göz hiç sevmem).  Bu nedenle faz bazı uygulamak şarttır. Bu mac far bazı güzel bir alternatif bu kapsamda. 

Fırçayla çok hafif sürüyorum göz kapaklarıma. Elle sürülemeyecek kadar sert bir yapısı var ama fırçayla hafife sürnce gayet güzel yayılıyor. Oldukça memnunum kendisinden. Bitmez ya, bir gün biterse alternatif arayışına girmem aynısından alırımç


3. The Blam Far Fırçası ve Mac Far Bazı (veya concealer) Fırçası: Kalın olan fırça yine mac'ten fi tarihte aldığım concealer ve far bazı sürmekte kullanılan bir fırça. Ben concealer kullanmıyorum, yukarıda bahsettiğim ysl aydınlatıcıyı da elimle dürüyorum ama mac far bazını sürerken kullandığım bu fırçadan da çok memnunum. Zamanında paraya kıyıp almışım ve yıllardır sapasağlam. Tabii çok çok makyaj yapan biri olmadığımı ve fırçayı da 4-5 kullanımda bir yıkadığımı belirtmeliyim.

İnce fırçayı ise uzun zamandır far fırçası arayıp mac'tekine çok para vermeye kıyamadığımdan aşağıda yazacağım farları kullanmak içn the balmdan çok ucuza aldım. Memnumum, bi kötülüğünü görmedim, işini yapıyor.



4. The Balm Meet Matte Nude Far Paleti: Bu da yepyeni, %40 the balm indiriminden aldığım mat far paletim. Renkler tam sevdiğim gibi, mat, pastel, günlük kullanıma uygun. Her biri kullanılabilecek tonlarda. Dolayısıyla gayet büyük ve 6 renk far içeren bu paleti alırken hiç tereddüt etmedim. Canım makyaj yapmak istediğinde değişik değişik uyguluyorum. Yumuşacıklar, kolay sürülen yapıları var. Kesinlikle sürdüğünüz yerde öylece kalmıyor, kolaylıkla dağılıyor ve homojenleşiyorlar.

 Bu malzemeleri kullanarak yaptığım bir göz makyajım da şöyle:


Far paletimden göz kapaklarıma matt johnson, kaş altlarıma matt singh göz pınarlarıma matt malloy sürdüm. Paletteki matt abdul da favori renklerimden.

Bu da böyle bir makyaj yazım olsun.

Hepinize sevgiler.

Hiç yorum yok: