13 Nisan 2014 Pazar

Kullandıklarım - 5




Hazır günlerden pazarken azalan / ortaladığım ürünleri bir araya getireyim de yazayım dedim. Saç, cilt ve dudak bakımı içeriyor bu defakiler.

Önce saç için olanlardan kısa kısa bahsedeyim:

John Frieda Luxurious Volume Şampuan: Önceki yazılarımı okuyanlar bilir, hep hacim şampuanı tercih ediyorum, saçlarım ince telli ve pek yoğun sayılmaz. John Frida'nın daha önce kahverengi saçlar için olan brilliant brunette serisini kullanmış ama hacim şampuanını denememiştim. Bunu bitirmek üzereyim.

Gayet güzeldi. Hiç bir şikayetim olmadı kendisinden.  Hacim de verdi. Zaten 20-25 TL skalasındaki (Aussie, Urban Nature vs.) drugstore markaları arasında favorimdir John Frieda. İleride tekrar alabilirim. İleride diyorum çünkü hem değişik markalar denemeyi seviyorum hem de hacim verirken az da parlaklık veren bi şampuan bulursam daha memnun olabilirm. Bu nedenle Rossmann'dan yukarıdaki kırmızı kapaklı minik Alterra şampuanı aldım denemek için. Gelişmeleri aktaracağım.

Downunder Naturals İnce Telli Saçlar İçin Saç Kremi: 1 aydan beri saç kremi kullanmayı bıraktım. Zira bir gün fön çektirirken kuaför saçlarım ince telli olduğundan saç kreminin daha da ince göstereceğini, kullanmasam daha iyi olacağını söyledi. Ben de bir deneyeyim dedim. Hakikaten de saçlarım bir tık daha az ince sanki saç kremi kullandığım haline göre. Tabi boyalı saçta çok uygulanabilecek bişey değil, benim sadece uçlarda az boya olduğundan taraması çok problem olmuyor.

Ancak kullanırken downunder naturals'ın bu kreminin çok işini görmediğini belirtmek isterim. Belki hacim verisi serinin saç kremi olduğundan, saçları taramayı pek de kolaylaştırdığını söyleyemem, kullanmışın kullanmamışsın hiç bir farkı yok. Saç kremi için durum böyle olsa da daha önce şurda yazdığım gibi aynı serinin şampuanını pek beğenmiştim. Bir de 500 ml olduğundan bitmiyor Allahım bitmiyor şampuanı da saç kremi de.

Tony and Guy Casual Sea Salt Texturing Spray: Ayy bunu da o kadar çok kişiden farklı zamanlarda ve birbirinden bağımsız olarak duydum ki dayanamadım aldım. Beklentim, ismiyle müsemma olması yani saçlarımı denizden çıkmış gibi yapması, zaten var olan ama boyadan taramadan silikleşen buklelerimi belirginleştirmesiydi. Fakat tek yaptığı saçlarımı yapış yapış ve kazık gibi yapmak oldu. Bir de deniz suyu etkisi demişler. Bu Tony ve Guy ya denize girmemiş ya dayak yememiş. Hiç sevmedim kısaca. 40 TL civarında fiyatı var. 2 defa denedim ve öylece duruyor.

Nivea Extra Strong Saç Köpüğü: Bu da basit bir saç köpüğü işte. Kullanıyorum, beğenim veya şikayetim yok. Bir kaç tüp bitirmişliğim var. Bunu bitirince Taft'ın köpüğünü almayı planlıyorum, bakalım o nasıl.

Gelelim ciltle alakalı ürünlere.


L'occitane Ultra Riche Eye Balm: Ben sıvımsı göz kremlerini daha çok seviyorum, nedeni de olur da makyaj yapacağım tutar, aydınlatıcı ya da concealer sürersem alttan göz kreminin kerme bağlamış gibi pul pul durmasını istememem. O zaman niye gidip balm aldın diyeceksiniz :) Çünkü yazın güneşlenme/deniz gibi etkenlerden dolayı yüzüm ve göz çevrem çok kuruyor ve bu balm çok iyi nemlendirecek gibi duruyordu. Makyaj yapacak olursam çok elverişli bir göz kremi olmadığını düşünmem rağmen yine de aldım. Tam da beklediğim gibi çıktı.

Göz çevreniz kuru/çok kuruysa muhteşem nemlendiriyor ve rahatlatıyor. Ama üstüne makyaj yapmaya kalkarsanız hafif bir kermelenme (yani böyle sanki yüzünüz soyulmuş gibi pıtır pıtırlaşma) oluyor. Bence özellikle yaz ayları için çok iyi bir göz kremi. Azıcık sürünce bile yetiyor, az pahalı ama çok uzun süre bitecek gibi durmuyor. Tavsiye ederim.

Kıvamı şöyle:




Kiehl's Ultra Facial Cream: Bir Kiehl's tutkusudur aldı gidiyor. 1851'den beri varmış ama bilmem siz Türkiye'de 2 sene öncesine kadar duymuş muydunuz kendisini. Ben duymamıştım. Nemlendiricim bitince Kiehls'inkini deneyeyim dedim.

Paketleme tarzı olarak kimisi böyle kavanoz sevmiyor hijyenik değil diye. Ben kavanoz seviyorum çünkü dibine kadar rahat rahat kullanabiliyorum. Zaten nemlendiriciyi yüzümü yıkadıktan sonra sürdüğümden ve yüzümü yıkarken mecbur elimi de yıkadığımdam sorun yok. Örneğin bundan önce kullandığın Avene tüpteydi ve aynen bunun gibi 50 ml'likti. Son 10-15 ml'ini çıkarıp da yüzüme sürene kadar akla karayı seçtim. Yani Kiehls'in bu nemlendiricisinin paketine 10/10 puan.

Dokusu işaret parmağımda gördüğünüz gibi, yani süt gibi değil de kremi formunda. Ama yoğun katı bir krem düşünmeyin, çok kolay sürülüyor, rahat dağılıyor. İlk hafta biraz yağlı gibi geldi, yüzüm sürer sürmez emmedi, sevmedim diye düşündüm.  Ama yüzümde yağlanma, sivilce, parlama vs yapmadı. Güzel de nemlendiriyor. Sadece normalde de parlamaya meyilli olan burnuma çok sürmemeye çalışıyorum, yüzümün diğer kısımları açısından oldukça memnunum. Cildiniz aşırı yağlı değilse normal-kuru ciltler için oldukça tatmin edici bir nemlendirici bence.



Lush Lemony Flutter: Bu ürünü ilk aldığımda şurada yazmıştım aslında ama fikrim değişti, hakkını vermek istedim. İlk başta sanki çok da işe yaramamış gibi gelmişti ama manikür yaparken tırnak etlerini kesenler bilir tırnak dipleri sertleşir ve oje sürmeyi zevksiz hale getirir. Bunu gece sürüp yatınca sabaha o sert tırnak dipleri yumuşacık uyanıyorunuz. 

Çok yağlı bir krem, gündüz sürmek zaten imkansız, gece de sürüp yatınca yastığa yorgana sürülüyor hem işini görmemiş oluyor hem yatak yağ oluyordu. Gratisten "nemlendirme eldiveni" olarak satılan polar eldivenlerden aldım, Lemony Flutter'ın sürüp eldivenlerimi geçiriyorum,  değil yatmak kitap bile okuyorum tırnak diplerim nemlenirken. Sabah da tırnak diplerim yumuşacık hale gelmiş oluyor, manikürü geciktirdiğinizde manikür ihtiyacını azaltıyor. 

Tabi yazın durum ne olur bilmem polar eldivenlerle :) 



Vaseline Lip Therapy Rosy Lips: Bunu Londra'dan Boots'tan almıştım ama sanki Türkiye'de bi yerde gözüme çarptı geçenlerde. Bu lip balmı da gece yatarken sürüyorum sabaha dudaklardaki pürüzleri götürmüş oluyor. Pembe ve tonlarındaki rujlarda dudaktaki pütürler çok rahatsız edici oluyor, bunu sürünce sabah rahat rahat ruj sürebiliyorum. Çok memnun olduğum üstelik aşırı ucuz da bir ürün.

Herkese iyi haftalar şimdiden.


Hiç yorum yok: