13 Nisan 2014 Pazar

Panorama 1453 Tarih Müzesi



Bugün kendimi bir anda Panorama 1453 Tarih Müzesi'nde buldum. Müzeden bahsetmeden önce ilk müşkülpesentliğimi yapmak isterim: "Tarih Müzesi" biraz fazla kapsamlı olmuş bu müze için. Zira sadece İstanbul'un fethine dair bir müze, o halde "Panorama 1453 İstanbul'un Fethi Müzesi" denmemeli miydi?


Müzenin en ilgi çeken, kalabalık toplayan ve fotoğraflık bölümü panoramik kısmnı. Ben de panoramik müzenin panoramik fotoğraflarını çektim. Bol panoramalı bir pazardı, bu kelimeyi de hiç bu kadar kullanmamıştım.




Panoramik kısım güzeldi, sanki surların arkasında savaştaymışsınız hissini fena olmayan bir şekilde veriyor. Şu top atma makinesinin falan orjinal kullanılanlardan olduğunu düşündük. Değilse bile hayal bedava.


Bu da kan gövdeyi götürürken poz kesen Fatih.


Bu top atıcısı gördüğünüz gibi oldukça gerçekçi. Yanındaki Tang mi Link mi neyse o şişesi de öyle :)



Evet evet fotoğraflara bakarken şimdi tekrar beğendim, panoramik kısım oldukça iyiydi. Marşlar çalıyordu kısık sesle de.



Çektiği fotoğraflardan en çok şu üsttekini sevdim. Bu sevgimin tarih/fetihten ziyade kasvetli bulutlarla alakası olabilir.




Müzenin bir de tarih anlatılan böyle bir kısmı var. Sabah erken gittik, panoramik tarafta 80 kişi varsa bu yazıların olduğu yerde de 3-4 kişi vardı diyebiliriz. Gelenler genelde türbanlı/çarşaflı kadınlar ve onların sakallı beyleri. Onlar da "oh nasıl müslümanlaştırdıııık" diye ağızlarının sularını akıtmaya geliyorlardır her halde, dolayısıyla durup da bunları okuyacak halleri yok.

Bi bir okumaya meylettik, anlatılanlar ortaokul kitaplarındakilerin aynısıydı. İstanbul'un fethinin sonuçlarından 5 tanesini yazınız: biiiiir, peygamberin dileği yerine gelmiş olduuu (yoksa hadisi miydi?!).



Bu da yukarıdaki panoramik kısmın küçültülmüş hali.


Müzenin çıkışındaki shopta valide sultanlar serisi vardı :) En soldaki Hürrem, Sağdan 3. ise kaynanası Hafza Sultan. Kösem Sultan da vardı ama hangisiydi unuttum.

Ya sahi, neden Hürrem / Nurbanu / Kösem / Safiye vs türü cazgır ve tarihe iz bırakmış sultanların giysilerin, takılarının vs sergilendiği bir müze yok bilmiyorum.



Çıkınca panoramikte gördüğümüz surları gerçekte gördük bu defa.

Müze girişinde Türklere bilet 5 TL, turistlere ticket ise 10 TL :) Tavsiye ederim, bir hafta sonu erkenden (kalabalık olmadan) 1 saatte gezip görmeye değer.



Şu lalelerin güzelline bakın.

Sevgiler.


1 yorum:

Adsız dedi ki...

yazdığın iğrenç yorumlara bakılırsa alnı secdeye gelmemiş gezicinin birisin.