31 Mayıs 2014 Cumartesi

Oatmeal Chocolate Chip Cookies


Merhaba,

Pazar günleri kek, kurabiye yapmak zevkli ve huzur verici bir aktivite gibi gelirdi bana. Instagram'da "Sunday Baking" diye bir kavram var.  Meğer evrensel bir hismiş, adı bile varmış.

Bu pazar için yulaflı ve damla çikolatalı cookie yapmayı düşündüm ve yine 3-4 amerikan yemek tarifi sitesinden tarifleri toparladım. Ama yarın lisemin pilavı var, belki fırsat olmaz deyip hazır bugün de boş boş otururken 'sunday baking'imi cumartesiden yaptım.  Şöyle bir sonucu var:


Sonucu önden vereyim de beğenmezseniz boşuna devam etmeyin :)

Önsöz burada sona erdi. Gelelim tarife.



Malzemeler resimle bunlar. Yazıyla:

-1,5 su bardağı esmer şeker
-2 su bardağı tam buğday unu
-1 su bardağı yulaf ezmesi
-1 paket vanilya ve 1 paket kabartma tozu
-1 su bardağından biraz az damla çikolata (Zevkinize kalmış, istediğiniz kadar aslında. İç bayıcı tatlılıkta olmaması için bu kadar koydum ben.)
-2 yumurta
-1 çay kaşığı tuz
-200 gram tereyağ




İşlemlere başlamadan önce fırını 180 dereceye açıyoruz. Biz yapana kadar o ısınacak.

Tereyağının üzerine şekerin tamamını koyuyoruz. Aslında mikserle çırpacağız. Ancak öylece hemen mikser sokarsanız şekerler etrafa sıçrar. O yüzden önce elimle şekeri yağa bir yedirip etrafı toz dumana vermeyi önledim.

Uğur Dündar bloguma gelip şu tarifi görse gurur duyardı, eldivenle çalışıyorum.



Şeker ve yağı 2-3 dk çırptıktan sonra ilk yumurtayı ekleyip malzemeler tamamen birbirine karışana kadar çırpıyoruz. Sonra ikinci yumurtayı kırıp onu da aynen tamamen karışana kadar çırpıyoruz.


İki yumurtayı da yedirdikten sonraki hali yukarıdaki gibi oluyor.

Sonra bu karşıma vanilya ve yulaf ezmesini ekleyip yine çırpıyoruz bi 20 saniye falan. Sonra tuzu atıp bi 15 sn daha çırpıyoruz.



Ardından unu ekliyoruz, üstüne de kabartma tozunu döküyoruz. Yine etrafa tozmaması işin yarım bardaklar şeklinde eklemekte fayda var toplam 2 bardak unu.


Hamurumuz bu kıvama geliyor. Malzemeleri tam bu ölçülerde koyarsak kıvam tutuyor ama yine de kıvamını tarif edersem, kek hamurundan koyu, kaseyi eğince akmıyor ama ele de kesinlikle yapışıyor, cıvık bir hamur. En son da damla çikolataları ekliyoruz.



Hamur cıvık olduğundan şekil vermek zor. Ben kaseye az su koydum, elimi suya hafif batırıp çorba kaşığıyla ayırdığım hamuru elime koyup az yuvarlayıp tepsiye dizdim. Şekli çok önemli değil zira yayılacak ve yuvarlak olacak zaten. Aralarında 2 cm bırakmayı unutmayın, soba görmüş kedi gibi salıyorlar kendilerini.

180 derece fırında 10 dakika pişiriyoruz. Fazlası değil. Zira amacımız kağıya atınca tak diye ses yağan kurabiyeler değil, içi yumuşacık cookieler.



Fırından çıkarır çıkarmaz böyle tel üzerine alıyoruz. Bu önemli.

2-3 dakika ılıklaşınca da afiyet oluyor:



Mutlu hafta sonları.

2 yorum:

Meltem D. dedi ki...

Seviyorum böyle farklı tarifleri çocuklarında eminim çok hoşuna gider denerim mutlaka ellerine sağlık.

as royal as a queen dedi ki...

Teşekkür ederim. Senin tariflerin yanında pek lafı olmaz benim bu ufak tefek eğlenmelerimin :)