16 Haziran 2014 Pazartesi

Kitap Alışverişi - 3


D&R'dan bir bedava kargolu 50 TL'lik kitap paketi yapmıştım kendime. Bu ilk paketi yaparken Safiye Sultan'ı alsam mı almasam mı diye 64 defa düşünüp sonra 3 cilt olduğundan sıkılacağımda karar kılmıştım.

Sonra Muhteşem Yüzyıl bitti. Hayatımda büyük bir sultan, taç, entrika, mücevher boşluğu oluştu. Aman Allahım be ne yaptım dedim ve Safiye Sultan'ı almaya karar verdim. E tabi 3 ciltlik bu seri 50 TL bedava kargo sınırına ulaşmama yetmeyince bazı yancıları oldu ve alın size bi kamyon kitap.

Bunlar bana kışa kadar yeter.

Safiye Sultan Serisi: Alma nedenimi yukarıda açıkladım. Üniversite yıllarımdan beri bu seriyi merak eder, gelir gider elime alıp bırakırdım. Bu zamana kısmetmiş. Çok güzel diyollağ Ann Chamberlin'in bu serisi için.

Satranç: Bu kitabın da çok zekice bir kurguya sahip olduğunu duydumdu. Yazarın da okuduğum ilk kitabı olacak. Attım sepete.

Doğu Expresinde Cinayet: Bu kitabı söylerken aklım nerdeydi bilmiyorum. İngilizcesini okumuştum daha önce, ne zaman ki siparişi verdim, kargoya verildi okuduğumu hatırladım. Ama karakterler ve kitabın sonunu hatırlamıyorum. Türkçesini bir daha okuyabilirim. Önceki okuyuşum bayağı bir eski zamanlara dayanıyor.

Leyleklerin Uçuşu: Malum bu aralar macera/polisiye okuyorum. Grange de tatmak istedim. En çok bu kitabını övmüştü insanlar yazılarında.

Sineklerin Tanrısı: Bunu bir arkadaşım çok öve öve hediye etti, bakalım göreceğiz.

Nefes Nefese: Ben eskiden Ayşe Kulin'i çok severdim. Yazdığı karakterle kendimi özdeşleştirir, gaza gelir, mutlu olur falandım. Aylin'i örnek almaya çalışmışlığım çoktur çocuk-genç kafamla. Bir de bu yaşlı kafamla Ayşe Kulin okumak istedim. Bakalım özledim mi.

Şah&Sultan: İşte Safiye Sultan'ı almamaya karar verdiğim ilk pakette sultanlık adına bu kitabı alayım bari demiştim. Saray entrikasız bir hayat düşünemiyorum. Safiye Sultan'ı da alınca ortalık sultan kaynıyo şu an bizim evde.

Küçük Dilekler, Büyük Mutluluklar: Amanın ne tırt bir kitap ismiii. Niye aldım? Maeve Binchy kitabı okurkenki minik mutluluklar gibi bir hissiyat vereceğini düşündüm bu kitabın.  Bi de yazarının çok methini okudum orda burda.

Çılgın Kalabalık'tan Uzakta: Bu da yukarıdaki kitabın yazarının daha bilinen kitabı. Issız Adam zamanında pek revaçtaydı. Bayağıdır aklımda, onu da aldım.

Nemesis: Kuzey Avrupa polisiyesini Stieg Larrson ile sevmiş idim. Bu kitabın yazarı da onun hemşerisi.

Okumaya da Nemesis'ten başladım. Öyle memnunum ki.
İklimini, kahvesini, durgunluğunu sevdiğimin Kuzey Avrupa'sı (hiç gitmedi, kitaplardan sevdi).

Kitaplarımı almış, mutlu bir hayat sürmekte idim.

Sevgiler.

1 yorum:

Meltem D. dedi ki...

Aralarında sadece nefes nefeseyi okudum güzel bir kitaptı keyifli okumalar diliyorum :)