11 Eylül 2015 Cuma

Ripple Blanket





Merhaba,

3-4 ay önce başladığım ve minicik olmasına rağmen hala bitmeyen ripple blanketimle ilgil malumat vereyim, tariflerde bulunayım istedim. Esasında ben yaparken youtube'dan bir kaç video izledim ve onların birinden anlamadığım kısmı diğerinden tamamlayarak tarifi oturttum. Ancak onlarda 25 dk mıy mıy mıy analtıyorlar, bazen sabrım tükendi izlerken.

Burada bu mühendislik harikasının videosuz fotoğraflı tarifini vermeye çalışacağım bakalım ne kadar faydası olursa artık:



Öncelikle en alt sıra için kaç tane şu ücgenlerden istiyorsak o sayıyı 25 ile çarparak zincir çekiyoruz. Mesela ben 8 üçgen yapmışım, demek ki 200 zincir çekmişim.




Zincir çekme işlemi bittikten sonrailk sıraya başlıyoruz. 11 tane ard arda zinciri sık iğne şeklinde dolduruyoruz. Bunu yaparken de zincirin bize göre arkada kalan kısmına batıyoruz ki bu 3 boyutlu görüntüyü elde edelim.

11 tane battıktan sonra sıradaki zincire 3 tane sık iğne yapıyoruz. Bu şekilde tek zincire 3 tane sığ iğne yaptıktan sonra devam edip sırayla 11 zinciri daha her birine bir tane olmak üzere sığ iğne ile dolduruyoruz.

11 taneyi bitirince bu defa bir zincir atlayıp bir sonrakine batarak 11 tane daha batıyoruz, bu 11 bitince de yine sıradaki zincire 3 tane sık iğne yapıp aynen devam ediyoruz.

Böylelikle aynı zincirin içine 3 tane battığımız yerler tümsekler, 1 zincir atlayıp geçtiğimiz yerler de çukurları oluşturuyor.




İlk sırada yaptığımız bu işlemi sonraki sıralarda da aynen tekrarlıyoruz. 11li sıraları şu yukarıdaki gibi arkadaki direğe batmak suretiyle bir bir dolduruyoruz, 3 tane battığımız tepe noktalarında o 3'ün ordasındakini yine 3 sık iğne ile dolduruyoruz. 1 zincir atladığımız çukur noktalarda ise yine aynı yerde 1 tane atlayıp sonra 11 ile devam ediyoruz.



Teknik detay böyle. Kaç taneyle başlayalım pekiyyy derseniz ben 8 yapmıştım. gördüğünüz gibi bi hayli küçük oldu. Bebek battaniyesi diye tabir edilen battaniyeden bile küçük. Dolayısıyla örneğin tek kişilik büyük insan battaniyesi yapacaksanız 11 ile başlamanızı öneririm.

Ama anlattığım gibi hep sık iğne, o yüzden bu büyüklükte bir battaniyeyi ripple blanket örneğinden yapmak zor olabilir. Büyük battaniyelerde o yüzden bence granny stripe ya da granny square'den şaşmamak gerek.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: