4 Ocak 2016 Pazartesi

Yeni Yıl Kararları - Wishlist

Yeni yıla dair en genel ve net kararım daha az tüketmek ve daha çok deneyimlemek. Yani arzu bazlı değil ihtiyaç bazlı ve dolayısıyla daha az şey satın almak; daha çok gezmek, görmek, okumak, izlemek vs. Sadeleşmek.

Geneli bu olmakla beraber kararlarımı ve wishlistimi bir liste haline getirmek ve buraya da yazmak istedim. Sıradan bakalım.

1. Pazartesi sendromu yaşamayacağım bir iş ortamı oluşturmak.

Evet, bence iyi işin tanımı bu, pazar akşamları karamsarlaşmamak ve insanın üstüne bi ağırlık çökmemesi. Bu tarz bir iş ortamını da insanın ancak kendisi oluşturabilir, dışarıdan birisi hazırlayıp veremez. Bunun için de kendimi fazla hırpalamadan yapabileceğimi yapmak, yapamadığım için de üzülmemeyi planlıyorum. Tabii bazı yerlere ulaşmayı önemsememek ve hedef haline getirmemekten de geçiyor. Yani biraz vaz geçiş. Ben de vaz geçtim gitti. Oh.


2.

Marvel sinema evrenindeki tüm filmleri izlemek. Evet sevgili okur, ben ki dram severdim, psikolojik çözümleme severdim, bu yaştan sonra oğlan çocuğu filmlerine merak sardım, nasıl hoşuma gidiyor anlatamam. Geçenlerde Big Hero 6'i izledim en son, bayıldım bayıldım.

3. Snooker'ı tam anlamıyla öğrenmek, oynamak.

Önceleri bir arkadaşım izlerken eşlik etmem ve sıkılmamamla başladı. Sonra kendim de açıp açıp izler oldum. Temel kuralları vs böyle böyle öğrendim. Şimdi biraz daha yoğunlaşıp kendimi geliştirebilirim.

4.

Daha önce görmediğim yabancı şehirler görmek. Bayağıdır aklımda olanlar Oslo/Kopenhag/ Stokholm üçlüsü veya bunlardan biri, Bruges ve yancısı olarka Brüksel.

Bir de daha önce gezdiğim bir yabancı şehirde orayı da göreyim burayı da göreyim kaygısı olmadan gezmek. Bu da Paris veya Amsterdam olabilir.

Bunların dışında daha önce gittiğim ama çok gezemediğim Londra'ya gitmek istiyorum tekrar bu sene. Belki ordan da Edinburgh kimbilir.

Yukarıya temsili bir gezme fotoğrafı koydum, İstanbul'dan olsa da çok sevdiğimden bunu seçtim :)

5. Tetahealing eğitimi almak ve uygulayıcısı olmak.

6. Satın alınacak şeyler de var aklımda. Fakat üstüne düşününde yine hepsinin aslında ihtiyaç değil istek olduğunu görüyorum. O yüzden bu maddede  genel olarak alacağım şeyi gördüğümde üzerine en az 1 saat ara vermeden almamak yazayım. Cidden hiç gerek yok evde onnnca ruj, giysi, krem, şampuan yığınına. İhtiyacım olmadıkça almayacağım.

7. Okunacak kitaplarım şimdiden evde dizi dizi. Artık ilgimi çeken kitabı D&R online'dan sepete atıyorum. Sepette 5-6 tane birikince, evde okumayı bekleyenler de azalmışsa söylüyorum geliyor. Şimdi şunlar şunlar vardiye sıralamayayım, okudukça yazarım. Yeni yılda daha çok kitap postu yapacağım.

8. Şu an devam ettiğim kırmızılı yeşilli yılbaşı temalı granny ripple stripe battaniyeyi bitirmek. Belki bunları beğenen iki arkadaşıma da ripple modelinden kırlent örüp hediye etmek.

9. Geçen sene 1-2 haftalık kesintisiz bir yaz tatiline gidemedim. Bu sene ailemle veya sevgilimle bunu da yapabilmek istiyorum.


Geçen sene 2015 için planladığım hemen her şeyi gerçekleştirdim çok şükür. 1+1 de olsa kendi evim olsun istiyordum oldu. Hayal ettiğim gibi dizayn edeyim istiyordum, eh %85 oldu. Kedim olsun istiyordum, İso var. Evim daha aydınlık ve ağaçlıkı bir yerlere baksın bi de az daha büyük olsun isterdim ama buna da şükür. Geçen senekiler aslında bu seneki isteklerime göre daha temel ve esaslı şeylerdi.

Sevdiğim insanlar var hayatımda. Bu sene yukarıdakileri de yapar, evimin kredisini bitirir bir de bunlar dışında da bolca gezer, okur, izler, yeni yemekler dener, İstanbul'da yeni yerler keşfedersem benden iyisi yok.

Bu da herhalde yazdığım en fotoğrafsız yazı oldu. Sıkılmadınız inşarla.

Herkesin başkalarına zararsız dileklerinin gerçekleştiği bir yıl olsun. Öptüm hep.


Hiç yorum yok: