23 Mart 2016 Çarşamba

Ballı ve Soya Soslu Tavuk



Bu akşam işten gelince 10 dakikada hazırlayıp 45 dakikada pişirmelik bir soslu tavuk yaptım. Çok çok lezzetli, mis kokulu ve bence güzel görünümlü bir şey oldu. Çoğunuza dandirik bir tarif gibi gelebilir ama ben yine de yazmak istedim. Bi de bulaşık çıkarmayan bir tarif bu :)


Önce porselen fırın kabını şööylece aluminyum folyo kapladım. Pişme işlemi bittiğinde kap hiç kirlenmemişti, ben yine de makineye attım, kokusu sinmiştir.


Sos için malzemeler: 4 çorba kaşığı soya sosu, 1 çorba kaşığı bal, 1 çorba kaşığı zeytinyağı ve 1 çorba kaşığı ketçap. Bu kadar. Az tuzlu soya sosu kullandım, yine de o zaten tuzlu olduğundan ayrıca tuz atmadım.

Tek kişilik tarif bu, 2 minin tavuk butuna uygun. Miktar arttıkça ona göre ayarlanabilir. Bu malzemelerin hepsini katıştırdım.



Sonra hazırladığım kaba butları koyup üzerine karışımı kaşıkla yedire yedire döktüm.


200 derecelik fırımda pişirdim. Pişirirken ara ara butları çevirdim ki sos iki tarafında da karamelize olsun, rengi güzel olsun.


Sonuç böyleydi. Ben evde annemin yaptığı yaprak sarması olduğundan ziyan olmasın diye yanına ondan koydum. Ama pirinç pilavı ya da patates tat açısından daha uyumlu olur. Mmmm.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: