16 Mart 2016 Çarşamba

Makyaj Çantamın İçindekiler



Gün geçmiyordu ki farklı türden bir postla karşınızda olmayayım sevgili okur.

Minik bir kalem kutusu şeklinde bir makyaj çantası kullanıyordum. İçine allık, kirpik kıvırıcı falan sığmadığından onlar çantama dağınık şekilde yaşıyorlardı. Her aradığımda çantamı elimle şööyle bi, kolaçan etmem gerekiyordu.

Bunun üzerine Watsons'tan şu kahverengi çizgili, bence nostaljik görünümlü orta-küçük boy makyaj çantasını alıp konuyu düzene kavuşturdum. Severim öyle temizlik, derli topluluk, sistematiklik.


Bu işlemi yapmışken bir makyaj çantası postu yapmaya karar verdim. Bakalım bakalım:



Benefit Big Easy: Bunu Dublin'den dönerken duty freeden almıştım. Bigger than BB diye tabir ettiği bir kremi bu Benefit'in. Fondöten denen ağır şeyi kullanmayalı zaten çooook zaman oldu. Onunla karşılaştırmak zor da renkli nemlendirici ile karşılaştırıldığında ondan biraz daha hafif yapıda renkli bir krem bu. Sürdükten sonra pudra sürülmüş gibi olma iddiası var, gerçekten de öyle.

Cilt tonunu çok güzel eşitliyor. Kapatıcılığı ise şöyle: sivilce izlerini ya da cilt kusurlarını kapatmıyor ama bence kabul edilebilir derecede silikleştiriyor. Pudra bitişli olduğundan gün içinde cildinizi yağlı yağlı hissetmiyorsunuz. Oldukça güzel bir malzeme.

Ben kremle bronzlaşmış görüntüyü sevmediğimden hep boynumla abes teşkil etmeyecek şekilde olmak üzere kullanabildiğim en açık renk cilt makyaj ürününü kullanırım. Bunun da  02 light'ını aldım. Yanlış hatırlamıyorsam bir açığı ve bir koyusu daha vardı. Tavsiye ettiğim bir cilt makyajı ürünü.

Bu kremi kullanma tarzımı da anlatmak isterim: Nemlendiricimi sürer sürmez, cildim onu azıcık emdikten sonra çok ince bir tabaka halinde bu kremi de uyguluyorum hemen. Böylece nemlendirici ile karışıyor ve daha homojen bir görüntü oluyor suratımda. Böyle yapınca sanki hiç BB krem (ya da renkli nemlendirici ya da CC krem artık bu tip ürünlerden her hangisini kullanıyorsam) sürmemişim de iyi uyumuşum, cildimi güzel nemlendirmişim, ışıldatmışım gibi oluyor.


Benefit Stay Dont Stray: Bu da Benefit'in göz çevresi için concealer/highlighter arası bri ürünü. Hatta far bazı özelliği de var. Sephora'dan almıştım. Benefit ürünlerini Sephora satıyor sanırım sadece.

Esasında iddiası göz kapaklarında kaldığı ve çizgilenmediği isminden de anlaşıldığı üzere. Bu da isminin ve iddiasının hakkını veren bir ürün. Benim göz çevremde aşırı morluk yok ama hemen hepimizde olduğu gibi yorgunluk isleri oluyor. Bunları çok iyi kapatan ve canlandıran bir üründü.

Ben yine yukarıda bahsettiğim mantıkla bunun da light/medium'unu almıştım. 1-2 hafta önce bitti aslında, dibini sıyırıyodum ekmekle. Şimdi atıyorum artık makyaj çantamı da düzenlerken. Yazın çok gerek olmuyor da yaz sonuna doğru bundan bir tane daha alacağım. Concealer konusunda başka maceraya atımlayı veya başka ürün denemeyi düşünmüyorum.

Yazın zaten ten biraz koyulaşınca göz altı kapatıcısı tarzı ürünlere gerek olmuyor. Güneşlenene kadar geçen sürede gözlerimin etrafına da yukarıdaki Bigger Easy kremden sürüyorum, iş görüyor.


Kaş ürünlerine geldik.

Bobbi Brown suya dayanıklı kaş kalemi: Şu ürünlerden hangisi olmadan evden çıkmazsınız deseler hiç biri derim. Çıkarım ayol bunlarsız nolacak.

Ama hangisini her gün mutlaka kullanıyorsun derseniz de söyleyeceğim ürün bu kalemdir. Rengi çok doğal, kalıcılığı (iddia ettiği gibi deniz suyuna falan dayanmasa da) gayet iyi. Kaşlarımı önce ucundaki fırça ile güzelce tarıyor sonra da kalem ucuyla araları dolduruyorum. Sonra da tekrar hafifçe tarıyorum. Bu zaten ikinci kalemim. Bitince de bu marka ve modelden devam edeceğim. Benimkinin rengi Mahogany. Çok çok çok memnunum bu kalemden.

Bobbi Brown Kaş Rimeli: Kaşlarıma yukarıdaki işlemleri yaptıktan sonra üşenmezsem, aklıma gelirse bu renksiz kaş rimeliyle üstünden geçiyorum. Saç jölesi gibi bir şey. Kaşları sabitleyip gün içinde kılların aşağı yönelmesini engelliyor. Yani fena bir ürün değil ama çok şart da değil.


Dudak ürünlerinden şu ikisi. Douglas'ın Dangereusment Votre adlı şu ruju 6 aydır falan benimle, yapısı çok güzel, rengi çok doğal. Daha önce dudak bakım ürünleri postumda da yazmıştım. Bitti sayılır bu da. Yine alırım.

Yanındaki de The Balm'ın Meet Matt(a)Hughes adlı mat ruj serisinden çok sıcak bir şeftali tonu. Sürünce biraz ıslak, 1 dk içinde kuruyor ve masmat bir hal alıyor. Oldukça kalıcı, bardağa falan bulaşmıyor. Bununda 1 ay önce aldım. Bazen şeftali tonlarındaki bunu bazen daha pembe/mor tonlarındaki Douglas'ı kullanıyorum.


Lancome Grandiose Rimel: Topaklanmıyor, uzatıyor, belirginleştiriyor. Yani bir rimelle yaşayabileceğiniz sıkıntılara sahip değil. Ben kıl fırça severdim, bununki plastik olanlardan. İlk başta biraz zorlandım ama alıştım. Pahalı bi rimel. Zaten rimellerde hep ikilemimdir. Ucuz olanlar da akar, gözümün etrafını simsiyah yapar diye çekiniyorum. Zira bir makyajda en sevmediğim şeydir gözün etrafında koyuluk, siyahlık. Temiz temiz görünmeli.


Nars Starscape Allık: Kutuda aşırı pembe/kırmızı gözüküyor. Ama ciltte öyle değil, hoş bi pembelik veriyor. Aslında bence benim cilt rengime uygun allık rengi şeftali tonları. Ama bunu da geçen sene heveslenip aldım, kullanıyorum da. Nars  allık konusunda iddialı bir marka zaten. Bu da güzel bir allık.İçinde fırçası da olsa daha çok severdim. Fırça benim başka bir allığımın fırçası. Neyse ki kendi aynası var.

Bir tane de Clinique şeftali allığım var, bir de doğumgünümde Sephora şefrali/bronz allık hediye geldi. Onları da bir ara yazar daha da uzuuun süre allık almam.



Makyaj çantamda son olarak bir L'Occitane el kremi ve bir kirpik kıvırıcı var.

El kremi eskiden çok kullanmazdım. Ancak tırnak çevresini, kütikülleri ne kadar nemli tutarsanız manikür ihtiyacı o kadar az oluyor. Böyle böyle manikürü bıraktım ki bir ara 1 hafta manikür yaptırmasam tırnak etrafım oraya buraya takılacak kadar pütür pütür olurdu. Bu krem de güzel, aldığım bir setin içinden çıktı. Normalde L'Occitane kremler daha çok kokar, bu az kokuyor. Güzel nemlendiriyor, koyu bir kıvamı var ama hemen emiliyor, yağlı rahatsız edici his bırakmıyor. Bi de kutusu çok güzel <3

Kirpik kıvırıcımı da mac'dan almıştım. Memnumun. Yedek lastiklerini kaybettim bile ama 1 senedir hemen her gün kullanmama rağmen henüz yedek lastik gerekmedi.


Bu da bu malzemeleri kullanarak makyaj yaptığım bir dün. Belki rujun rengine falan bakarsınız dedim. Bu fotoda The Balm olan ruj var, rengin afı "honest" imiş. Görüldüğü gibi oldukça hafif, temiz ve varla yok arası. Ama var çünkü yok olduğunda daha silik ve yorgun görünümlü oluyorum.

Sevgiler.

Hiç yorum yok: